کافه روبوفا

چگونه میتوان مثل بیل گیتس شد؟

چگونه میتوان مثل بیل گیتس شد؟

بیل گیتس موسس شرکت معروف مایکروسافت هر ثانیه ۲۵۰ دلار امریکا درآمد دارد، یعنی ۲۰ میلیون دلار در روز و ۷.۸ میلیارد دلار در سال. این رقم بسیار بیشتر از ثروتی است که مجله معتبر فوربس برای درآمد قاچاقچیان مواد مخدر تخمین می‌زند. شاید به این دلیل ساده که دنیای مجازی مخدر جدید ساکنان کره زمین است! اگر شما هم می‌خواهید به یک بیل گیتس تبدیل شوید این ۶ روش واقعی را به خاطر بسپارید.

۱.مسیر اشتباه را تشخیص و آن را تغییر بدهید

در سال ۱۹۷۳ بیل گیتس وارد دانشگاه هاروارد شد. با وجود اینکه رشته اولیه او برای تحصیل در این دانشگاه حقوق بود، بعد از گذشت مدت کوتاهی رشته خود را تغییر داد و رشته علوم ریاضی و کامپیوتر را انتخاب کرد.

۲.اعتماد به نفس داشته باشید و جسارت به خرج بدهید

دو سال بعد از ورود به هاروارد، بیل گیتس ترک تحصیل می‌کند تا مایکروسافت را به همراه پاول آلن تاسیس کند. از آنجایی که او هیچ گاه موفق نشد تحصیلات تکمیلی خود را به پایان برساند، دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۰۷ دکترای افتخاری را به بیل گیتس اهدا کرد.

۳.اصول موفقیت را فقط در مدرسه نمی‌آموزند پس به دنبال آموزش بیشتر باشید

گیتس طی سخنرانی در یکی از دبیرستان‌های امریکا خطاب به دانش آموزان گفت که در دبیرستان خیلی چیزها را به دانش آموزان نمی‌آموزند. او از هفت اصل برای موفقیت نام می‌برد که نخستین و مهم‌ترین شان این نکته است: «در زندگی همه چیز عادلانه نیست و بهتر است با این حقیقت کنار بیایید.»

۴.رک باشید اما بی‌ادب نه

گیتس زمانی که در مایکروسافت کار می‌کرد به سبب زبان نیش دار و پر از طعنه‌اش شهرت داشت و لحن کلام او در جلسه‌ها و ایمیل هایش معمولا همین گونه بود اما مخاطب مستقیم او افراد نبودند. یکی از اشخاصی که با گیتس کار کرده می‌گوید: «گیتس شاید عصبانی به نظر می‌رسید اما هیچ گاه ندیدم که با فردی بد صحبت کند.»

۵.از خودتان یک چهره تاثیرگذار اجتماعی بسازید

بیل گیتس در طول زندگی خود حدود ۱۰۰ میلیارد دلار را در امور خیریه (مستقیم و غیرمستقیم) هزینه کرده است. کمک‌های بنیاد بیل گیتس به بهداشت جهانی، بیشتر از کمک‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO) در این زمینه است.

۶.تک بعدی نباشید

اکنون دیگر مایکروسافت بزرگترین منبع درآمد گیتس نیست. برای سال‌های متمادی است که او در حال فروش سهام خود از این شرکت و سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای دیگر است. مایکل لارسن، مدیر کسب و کار گیتس را به عنوان اسلحه سری او در زمینه سرمایه‌گذاری معرفی می‌کنند.

تگ ها
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close